مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی

ساخت وبلاگ

امروزه به دلیل سبک تغذیه و زندگی نادرست، آمار مبتلایان به هموروئید در حال افزایش است. این عارضه می تواند علل گوناگونی از قبیل چاقی، ژنتیک، یبوست و خشکی مدفوع در طولانی مدت، اسهال مداوم، زایمان و بارداری، نشستن زیاد و کم تحرکی، مصرف نکردن فیبر و مایعات کافی، سن و… داشته باشد.

اما هموروئید چه علائمی دارد؟ همانطور که در بالا اشاره شد بواسیر می تواند انواع و درجات مختلفی داشته باشد که علائم آنها هم متفاوت است.

اما هموروئید خارجی به دلیل توده ای که در خارج از مقعد ایجاد می کند با شرح کامل علائم توسط بیمار به راحتی و با معاینه فیزیکی قابل تشخیص است. علاوه بر اینکه این نوع بواسیر درد و ناراحتی بیشتری ایجاد می کند.

بواسیر داخلی به علت قرار گرفتن در داخل رکتوم، قابل مشاهده نیست و شاخص ترین نشانه آن خونریزی و در مواقعی خارش و سوزش هنگام حرکات روده ایست. در بعضی مواقع برای تشخیص این نوع هموروئید نیاز به آزمایشاتی نظیر کولونوسکوپی است.

بیماران مبتلا به هموروئید به دلیل علائم آزاردهنده این بیماری، معمولا به دنبال راهی برای درمان سریع و رهایی از این بیماری می باشند اما بخاطر ترس از تیغ جراحی، معمولا از مراجعه به پزشک اجتناب می کنند. گاهی افراد با استفاده از روش های خانگی، روند درمان بواسیر را به تاخیر می اندازند و باعث پیشرفت و پیچیده تر شدن بیماری می شوند. البته درمان خانگی می تواند در مراحل ابتدایی و برای درمان بواسیر درجه 1 و 2 موثر باشد، اما در صورتیکه بعد از چند روز بیماری شما رو به بهبودی نرفت باید به سراغ روش های پزشکی درمان بواسیر بروید.

روشهای مختلفی برای جراحی هموروئید وجود که در بین آنها، درمان بواسیر با لیزر به عنوان روشی نوین توانسته جای جراحی معمولی را پر کند. شاید لیزر به دلیل مزایای فراوانی که نسبت به عمل سنتی دارد مورد توجه بیماران قرار گرفته است. از مزایای لیزر می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

- بیمار هنگام عمل درد و خونریزی احساس نخواهد کرد

- این روش بدون بیهوشی و بصورت سرپایی در کلینیک انجام می شود

- نیازی به بستری و گذراندن دوران نقاهت نمی باشد

- روش لیزر هیچگونه عوارضی را به دنبال نخواهد داشت

- این روش در کمتر از یک ساعت انجام می شود

البته هنوز هم عمل جراحی به روش قدیمی، در بعضی از بیمارستان ها انجام می شود که همراه با مشکلات زیادی برای بیمار است. مراحل عمل معمولی هموروئید، اینگونه است که بیمار یک روز قبل در بیمارستان بستری می شود و پس از انجام عمل تحت بیهوشی، به مدت یک تا دو روز در بیمارستان بستری است.

علاوه بر اینکه بیمار باید متحمل درد و خونریزی زیادی شود، گذراندن دوران نقاهت طولانی از دیگر نکات منفی این روش درمان است. همچنین این جراحی می تواند عوارضی مثل بازگشت بیماری یا آسیب دیدگی عضلات لگن و بی اختیاری را به همراه داشته باشد.

در مقابل درمان بواسیر با لیزر هیچ یک از مشکلات و عوارض عمل سنتی را به دنبال ندارد و برای درمان انواع هموروئید داخلی و خارجی، ترومبوزه و خونی قابل استفاده است. در ادامه به بررسی هزینه درمان و عمل جراحی بواسیر یا هموروئید با لیزر می پردازیم:

بیمه هزینه لیزر هموروئید را تقبل می کند؟

روش لیزر هموروئید به دلیل مدت زمان کوتاه جراحی، جزء روش های درمان سرپایی این عارضه به حساب می آید. معمولا بیمه هزینه عمل های سرپایی و بدون بیهوشی که نیازی به بستری ندارند را  پرداخت نمی کند. اما بعضی از بیمه های تکمیلی، بخشی از هزینه درمان هموروئید با لیزر را به بیمار پرداخت می کنند. می توانید با پرس و جو از کلینیک و یا بیمه تکمیلی تان، از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

ادامه مطلب

مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی...
ما را در سایت مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : لیزر بواسیر,درمان بواسیر با لیزر,درمان هموروئید با لیزر,لیزر هموروئید, نویسنده : ghazal socialpanah بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت: 15:21

می دانیم که در گذشته عمل جراحی سنتی تنها راه درمان بواسیر بوده و مشکلاتی مثل خونریزی و درد شدید، احتمال عود مجدد بیماری، بستری شدن در بیمارستان و گذراندن دوران نقاهت طولانی را به دنبال دارد. به همین علت بیماران معمولا تمایلی به انجام آن ندارند و سعی می کنند از روش های جایگزین استفاده کنند. همچنین از مهم ترین عوارض جراحی به روش های سنتی نیز می توان به بی اختیاری مدفوع و عود مجدد بیماری اشاره کرد.

بررسی روش لیزر بواسیر و مزایای آن

روشی که در حال حاضر جایگزین جراحی شده، درمان بواسیر با لیزر است و در حال حاضر به عنوان بهترین و قطعی ترین روش درمان این عارضه استفاده می شود.

روش درمان بواسیر با لیزر توسط دکتر متخصص و بصورت سرپایی در کلینیک انجام می شود و بیمار درد و خونریزی زیادی احساس نخواهد کرد. در روش لیزر آسیبی به بافت های مجاور زائده بواسیری وارد نمی شود و اشعه لیزر خود باعث ترمیم عروق خونی خواهد شد.

لیزر شامل دو نوع co2 و مادون قرمز (IRC) می باشد که از لیزر co2 برای هموروئیدهای پیچیده و از مادون قرمز به عنوان بهترین راه تسکین و درمان فوری درد بواسیر درجه یک و دو استفاده می شود. در مقابل لیزر دی اکسید کربن قادر به درمان انواع مختلف هموروئید (خارجی، داخلی، خونی و ترومبوزه) است و هیچگونه جای زخم و زائده ای در ناحیه مقعد باقی نمی گذارد.

اگر به دنبال درمان سریع بواسیر هستید، روش لیزر در کمتر از یک ساعت و بدون بیهوشی انجام می شود و نیازی به استراحت و گذراندن دوران نقاهت نیست. بیمار بلافاصله بعد از این جراحی سرپایی، می تواند به منزل برگردد و فقط چند ساعتی تا از بین رفتن اثرات داروی بی حسی زمان لازم است.

سایر مزایای جراحی بواسیر با لیزر شامل این موارد است:

  • از مهم ترین ویژگی های لیزر احتمال پایین عود مجدد بیماری است
  • این روش بصورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می شود
  • خونریزی و درد در لیزر به حداقل می رسد
  • تقریبا هیچگونه عوارضی به دنبال نخواهد داشت

مراقبت های بعد از انجام لیزر هم به عنوان بخش مهمی از درمان شما به حساب می آید. رعایت بهداشت این ناحیه،عدم استفاده از لباس های تنگ، استفاده نکردن از شوینده های معطر و حساسیت زا و… از جمله مواردی هستند که باید به مدت یک هفته تا ده روز رعایت کنید. همچنین ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و مصرف کافی فیبر و مایعات به نرم شدن مدفوع و عدم ابتلا به یبوست کمک می کند که این امر مانع عود مجدد بیماری می شود.

هزینه لیزر بواسیر یا هموروئید

موضوعی که معمولا باعث نگرانی بیماران می شود، هزینه جراحی بواسیر با لیزر است. این هزینه بر اساس موارد مختلفی مشخص می شود که باید یک به یک آنها را بررسی کرد. مرکز درمانی، شرایط فرد مبتلا، میزان پیشرفت بیماری، پزشک جراح و… از فاکتورهای تاثیرگذار در تعیین هزینه می باشند.

در روش جراحی سنتی به دلیل نیاز به بستری شدن در بیمارستان و همچنین دوران نقاهت طولانی تر، هزینه ها افزایش می یابد و با در نظر گرفتن این موارد، هزینه لیزر و جراحی سنتی تقریبا یکسان است. در رابطه با اینکه آیا بیمه هزینه لیزر را پرداخت می کند یا خیر؟ باید بگوییم که برخی از بیمه های تکمیلی بخشی از این هزینه را به عهده می گیرند.

برای مشاهده ادامه مطلب به اینجا مراجعه کنید

مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی...
ما را در سایت مجله دانستنیهای سلامتی و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : درمان بواسیر با لیزر,لیزر هموروئید,لیزر هموروئید,درمان هموروئید با لیزر, نویسنده : ghazal socialpanah بازدید : 104 تاريخ : چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت: 18:18